آخرین اخبار
کد مطلب: 80118
دنياي اسلام در حال گذار ژئوپلوتيک قرار گرفته است/ راه قدرتمندشدن غرب در بلعيدن قدرت‌هاي اسلامي است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1730

به گزارش سلام لردگان؛ صبح امروز طي مراسم آيين رونمايي از مجموعه هشت جلدي کتاب‌هاي جهان اسلام تأليف دکتر سيد يحيي صفوي که با حضور محمدجواد ظريف وزير امور خارجه، آيت‌الله اراکي رئيس مجمع جهاني تقريب مذاهب، علي‌اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي، سفراي 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامي و جمعي از شخصيت‌هاي برجسته کشوري و علمي پيرامون برخي موضوعات جهان اسلام در مرکز آموزش و پژوهش‌هاي بين‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شد. 
 
در اين مراسم سيد يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا و مؤلف مجموعه 8 جلدي کتاب‌هاي جهان اسلام گفت: بيش از 20 سال است که بنده علاوه بر شغل پاسداري از انقلاب اسلامي در دانشگاه‌هاي مختلف تهران مشغول تدريس جغرافياي سياسي و ژئوپولتيک جهان اسلام هستم و حدود 7 سال است که موسسه آينده‌پژوهي جهان اسلام را با همت جمعي از اساتيد تأسيس کرده‌ام. 
 
وي تصريح کرد: 8 جلد کتاب جهان اسلام محصول کار تحقيقي پژوهشگران اين موسسه با راهنمايي و هدايت اين‌جانب مي‌باشد که امروز رونمايي مي‌شود. 
 
دکتر سيد يحيي صفوي با بيان اين که سرعت تغيير و تحولات در حوزه‌هاي سياسي، امنيتي، اقتصادي و تکنولوژي در جهان کنوني شتاب گرفته است، اظهار داشت: هم‌اکنون جهان در مقطعي حساس و بحراني از تاريخ بشريت قرارگرفته است زيرا جهان اسلام با 1.6 ميليارد نفر مسلمان ساکن در جهان و به معناي ديگر با 57 کشور عضو سازمان همکاري اسلامي در حال گذار از يک پيچ تاريخي سرنوشت‌ساز يا به معناي ديگر در مرحله گذار ژئوپولوتيکي قرارگرفته است. 
 
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا بيان داشت: حوادث سياسي امنيتي 13 سال گذشته کشورهاي اسلامي اعم از افغانستان، عراق، مصر، ليبي، بحرين، سوريه و هم‌اکنون فاجعه انساني و نسل‌کشي صهيونيست‌ها در فلسطين اشغالي نشان از بازي‌گرداني کشورهاي قدرتمند جهان، نظام سرمايه‌داري غرب و صهيونيسم جهاني است که با قدرت نظامي‌گري و امپرياليسم خبري و رسانه‌اي همراه است که در اين فاجعه‌هاي بزرگ سهم اصلي را صهيونيست‌ها دارند.

وي با بيان اينکه جهان اسلام، کشورها و ملت‌هاي اسلامي هدف اصلي تهاجم بي‌رحمانه نظام سياسي و فرهنگي و اقتصادي قدرت‌هاي غربي قرارگرفته‌اند، گفت: سؤال اصلي اينجاست که چرا اين حوادث در آمريکا و اروپا رخ نمي‌دهد، مگر نه اينکه مسائل جهاني با يکديگر مرتبط است؟  
 
دکتر رحيم صفوي ادامه داد: آينده ملت، دولت‌ها و کشورهاي اسلامي درنتيجه اثرات متقابل روندهاي سياسي، اقتصادي، امنيتي و فرهنگي جهان معاصر (روابط بين‌الملل) و جهان اسلام با يکديگر رقم خواهد خورد و ملت‌هاي اسلامي اين ظلم و ستم آشکار، اين عدم توازن‌هاي اقتصادي شمال و جنوب، امنيت و ناامني _ دموکراسي و ديکتاتوري، استقلال و تحت سلطه بودن را ديگر تحمل نمي‌کند.  
 
وي گفت: امروز وقت آن رسيده است که دنياي اسلام بازنگري شود و سرنوشت خود را در برابر تهديدات آمريکا و سرمايه‌داران صهيونيست که پشت سر دستگاه‌هاي حاکمه آمريکا است، را خودشان تعيين کنند.  
 
مشاور مقام معظم رهبري اظهار داشت: از ?? و چند سال پيش که غده سرطاني اسرائيل را در اين منطقه ايجاد کردند و از حدود يکصد سال پيش که فکر بلعيدن ثروت‌ها و منابع خام ملت‌ها و کشورهاي اسلامي در محافل اروپايي و آمريکايي شکل گرفت، نيت همين بوده که راه قدرتمند شدن غرب در بلعيدن و تحت تسلط بودن کشورهاي اسلامي است.  
 
دکتر يحيي رحيم صفوي بيان داشت: واقعيت آن است که هم کشورهاي اسلامي از آفريقا تا آسيا مورد تهديد هستند که عاقلانه‌ترين راه براي نجات کشورهاي اسلامي اين است که همه ملت‌ها و دولت‌ها به فکر بيفتند و هماهنگي و همکاري تا رسيدن به همگرايي و تشکيل ائتلاف‌ها و اتحاديه‌هاي منطقه‌اي و جهاني براساس منافع مشترک و استفاده از ظرفيت‌هاي نسبي اقتصادي، سياسي، دفاعي_ امنيتي و فرهنگي به يکديگر براي پيشرفت و توسعه و رسيدن به امنيت پايدار را هدف اساسي خود قرار دهند.  
 
مشاور عالي مقام معظم رهبري تصريح کرد: به نظر اين‌جانب و عده‌اي از صاحب‌نظران علوم سياسي و روابط بين‌الملل در قرن بيست و يکم عوامل توانمندساز جهان اسلام به مؤلفه‌هايي از جمله موقعيت مناسب جغرافيايي، موقعيت برتر ژئوپليتيکي جهان اسلام، فرهنگ و تمدن و ايدئولوژي اسلامي، موقعيت منحصر به فرد ژئو استراتژيک و تسلط بر تنگه‌ها و گذرگاه‌هاي عبور اجباري ختم مي‌شود.

وي هم‌چنين داشتن قدرت بي‌همانند ژئو اکونوميکي بي‌نظير را از ديگر مولفه‌هاي توانمندساز جهان اسلام بر شمرد و اظهار داشت: اين منابع فقط از حيث منابع انرژي تا سال ???? منابع انرژي قطعي و ذخاير نفت خام اين مجموعه کشورهاي اسلامي و همين حدود ?? درصد نفت خام جهان و ?? درصد ذخاير گاز جهان را دارا مي‌باشد که مي‌تواند زمينه‌ساز تشکيل يک قطب جديد و قدرتمند به نام قدرت جهان اسلام گردد.  
 
وي ادامه داد: براي دستيابي به اين هدف بزرگ احتياج به عزم و اراده دولت‌ها و ملت‌هاي اسلامي است و در طراحي راهبرد همگرايي بايد قدرت‌هاي بزرگ سلطه‌گر در برابر اين فرآيند همگرايي که به توسعه و پيشرفت کشورهاي اسلامي و استقرار امنيت پايدار، صلح و ثبات مبتني بر عدالت در منطقه منتهي خواهد شد، کارشکني خواهند کرد که استقامت ملت‌هاي اسلامي با به‌کارگيري همه عوامل و منابع و ائتلاف و همکاري مي‌تواند در برابر اين هجمه‌ها و فشارها ايستادگي کند.  
 
وي در پايان خاطرنشان کرد: اين وعده تخلف‌ناپذير الهي است که سرانجام مسلمين و مستضعفان پيروز خواهند شد.

منبع. باشگاه خبرنگاران لردگان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس